vrijdag 1 augustus 2014

Vrijdag

Bibje studio/atelier :)
Was ik er net toch helemaal van overtuigd dat het al Zwijmelen op Zaterdag is. Ik had daarstraks al naar muziekjes gekeken en al wat ongeveer uitgezocht en nu sla ik net de laptop open en zie ik dat het vrijdag is....ik ben een dag te vroeg!!!!
Nou ja zeg, dat me dat nu weer overkomt.
Wat heb ik toch?
Herken ik mensen ineens niet meer(nou ja hij was ook wel erg afgevallen) , weet ik niet meer wat ik gedaan heb en vergeet ik met wie ik dat ene nou besproken had.
Ergens leef ik tussen waken en dromen in lijkt wel. Zweef ik op de vlagen van zomerwinden en stralen van de zon. Dwaal ik door de dagen en pik ik hier en daar een ervaring op, half bewust van wat er op dat moment gebeurt.
Niet echt ZEN nee. Niet echt mindfull. Niet bepaald aandachtig. Niet in het NU.
Waar ik dan wel ben met mijn gedachtes?
NOUHOU bij mijn nieuwe studio/atelier!!!
Met zijn grote houten tafels en kasten vol materialen en de ezel en de hoek waar Dochter haar vlogs op gaat nemen en het balkon waar ik een zonnescherm boven wil hangen en bloembakken aan de railing en een bankje en een tafeltje voor als ik buiten wil zitten maar niet in de tuin. Of als ik de laatste zonnestralen wil opvangen, die dan de tuin niet meer bereiken.
Ik wil een zonnige studio, ook als het regent buiten, dus de kleuren moeten fleurig zijn en op zijn minst iets van roze/oranje/geel op de muren hebben. Dat als het een vreselijke sombere, akelige, gure dag is je daar binnen stapt en zo'n gevoel krijgt van warmte en blijheid. Daar moet het altijd ongeveer zomer zijn, of lente, of een mooie herfst of winterdag.
Nou ja , daar droom ik dus van en daar ben ik dus mee bezig.
Ik ben namelijk begonen met het opruimen van de achtergelaten spullen troep/rotzooi van dochter toen zij de move maakte naar het kleine kamertje. Zodat ze niet meer zoveel rotzooi kon maken. Nou geloof me, daar lukt het haar ook hoor, met dat beetje wat ze over heeft :( 
Het opruimen van de grote kamer, mijn studio/atelier dus, die heeft ze aan mij over gelaten. Zo'n fijne klus waar ik best wel even over doe ja. Het is er zo stoffig en troepig dat ik het in etappes moet doen om niet hartstikke ziek te worden. Ik ben maandag begonnen en sindsdien nies ik...en nies ik.....en nies ik........en wordt het heel voorzichtig aan ruimer en leger en schoner. Terwijl ik mijn droomstudio/atelier voor mijn ogen zie.
Ik heb het ook alvast maar getekend, als was het allemaal al klaar. Zie het resultaat boven aan de blogpost. Als ik op dat krukje zit dan kijk ik zo naar buiten. Nu nog naar de achterburen, maar over een paar jaar zie ik de kruin van mijn krulwilg, de kamperfoelie langs de reling en de roos die aan de zijkant komt opklimmen.  En de volgende lente al de bloembakken vol geraniums. Ik zie het al helemaal voor me.
Als het klaar is ga ik een dansje doen!

1 opmerking:

  1. Goed zo. Om heel eerlijk te zijn had ik ook al wat toekomstplannen in mijn hoofd toen ik laatst de kamer van Yep heb uitgemest..

    BeantwoordenVerwijderen